9/12/11

Σχολική Εφορεία Ιδαλίου και το Μέλλον του Θεσμού…


Μέσα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κύριος στόχος είναι να υπάρξει μια πιο ανθρωποκεντρική παιδεία. Σκοπός είναι να υπάρξουν σύγχρονα και ανθρώπινα σχολεία αλλά και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που διαμορφώνει σωστούς χαρακτήρες. Μέσα από την εκπαίδευση θα πρέπει να καλλιεργείται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλά και ο σεβασμός προς τη δημόσια περιουσία και το περιβάλλον. Ο ρόλος των Σχολικών Εφορειών με τα σημερινά δεδομένα κρίνεται ως καθοριστικός, για την δημιουργία σωστού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος ώστε η μάθηση να γίνεται σε ιδανικές συνθήκες. Η συντήρηση, η διαφύλαξη και η ανάπτυξη των σχολικών χώρων αποτελούν μόνιμη έγνοια για κάθε Σχολική Εφορεία.


Ως Σχολική Εφορεία Ιδαλίου έχουμε αναγνωρίσει από την πρώτη στιγμή αυτό τον δύσκολο ρόλο και σε αυτά τα 5 χρόνια της θητείας μας προσπαθήσαμε να επιλύσουμε πολλά προβλήματα στα σχολεία της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας αλλά και να τροχιοδρομήσουμε λύσεις για θέματα ανάπτυξης νέων σχολείων. Σημαντικά έργα και δράσεις που υλοποιήθηκαν ή ολοκληρώνονται σύντομα είναι:

• Α’ Δημοτικό - Υλοποιήθηκε η αναπαλαίωση του ιστορικού σχολείου και η ανέγερση νέου σχολικού κτηρίου.

• Β’ Δημοτικό - Ολοκληρώθηκε η ανέγερση νέων τάξεων, η αντισεισμική αναβάθμιση του σχολείου αλλά και οι αναδιαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

• Γ’ Δημοτικό – Ολοκληρώθηκαν έργα για επέκταση των αποθηκευτικών χώρων, συντηρήσεις και μονώσεις ταρατσών, και βελτιώσεις στον χώρο στάθμευσης.

• Λύκειο Ιδαλίου - Αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα η αμφιθεατρική τάξη όπως επίσης και η ανέγερση νέων αιθουσών για την ειδική μονάδα εκπαίδευσης αλλά και η διαμόρφωση εσωτερικών χώρων. Επιπλέον, ολοκληρώνεται η συντήρηση των κτιρίων αλλά και των ανοικτών χώρων.

• Α’ Νηπιαγωγείο Α. Παναγίδη - Έχει συντηρηθεί και επιδιορθωθεί η περίφραξη του σχολείου και ολοκληρώνεται η ανέγερση νέας αίθουσας για την ειδική εκπαίδευση.

• Β’ Νηπιαγωγείο - Υλοποιήθηκε η ανέγερση νέου σχολικού κτηρίου.

• Γ’ Νηπιαγωγείο Αγ. Κων/νου & Ελένης - Ολοκληρώθηκε η ανέγερση νέων τάξεων και οι αναδιαμορφώσεις των εξωτερικών χώρων.

• Γραφεία Εφορείας - Ολοκληρώνεται σύντομα η επέκταση των γραφείων της Σχολικής Εφορείας αφού οι ανάγκες είναι πλέον αυξημένες.

Πέραν από τα πιο πάνω κτηριακά έργα, με την καθημερινή και σημαντική συνδρομή του προσωπικού μας, έγιναν και γίνονται πολύπλευρες και ποικιλόμορφες ενέργειες ώστε να υπάρχει συνεχής βελτίωση στα ακόλουθα θέματα:

 Συντήρηση και καθαριότητα κτηρίων.
 Έγκαιρος Προγραμματισμός και Οργάνωση των αναγκών στα σχολεία.
 Σωστή Διαχείριση των Κλειστών Αιθουσών Πολλαπλής Χρήσης.
 Σωστή Λειτουργία των Κυλικείων.
 Διαφύλαξη της Σχολικής Περιουσίας.
 Σωστή Λειτουργία των Συμβουλευτικών Επιτροπών Σχολείων.
 Επαρκή Στελέχωση αλλά και Διεύθυνση του Προσωπικού.
 Συχνή Ενημέρωση των Δημοτών.
 Συμμετοχή και προσφορά σε Κοινωνικές Δραστηριότητες.

Σε αυτά τα 5 χρόνια είχαμε ως προτεραιότητα την σωστή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς δηλαδή το αρμόδιο Υπουργείο, το Δημαρχείο αλλά και τους Συνδέσμους Γονέων και δώσαμε έμφαση στην αποτελεσματική επικοινωνία με τους Διευθυντές των Σχολείων. Θα χαρακτήριζα χωρίς καμία επιφύλαξη την συνεργασία της Σχολικής Εφορείας με όλους αυτούς τους Φορείς ως άψογη. Συνεργασία υπήρξε και με άλλους φορείς όπως είναι το ΣΚΕ Δαλιού, με την πρωτοβουλία του οποίου λειτουργούν παιδικές λέσχες σε δύο Δημοτικά τα απογεύματα.

Έχουν γίνει πολλά, όμως όταν μιλούμε για σχολεία πάντα χρειάζεται να γίνουν περισσότερα. Στις 18 Δεκεμβρίου παραδίδουμε την σκυτάλη. Είμαστε σίγουροι ότι στις προτεραιότητες των νέων Σχολικών Εφόρων θα είναι η ανέγερση νέου Δημοτικού Σχολείου αλλά και νέας Προδημοτικής στην ενορία Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης όπως επίσης και η ανέγερση κλειστής αίθουσας στο Α’ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου.
 
Από το 2006 οι Εφορείες έχουν θεσμικά αναβαθμιστεί για δύο βασικούς λόγους. Πρώτο, το γεγονός ότι τα 4 μέλη της Σχολικής Εφορείας προέρχονται από το Δημοτικό Συμβούλιο αυτό έχει βοηθήσει στην περισσότερη εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεύτερο, το γεγονός ότι τα υπόλοιπα 7 από τα 11 μέλη της Σχολικής Εφορείας εκλέγονται απευθείας από τον κόσμο, αυτό και μόνο, έχει δώσει περισσότερη υπόσταση και ευθύνες στον θεσμό.

Ενώ όμως οι ευθύνες έχουν αυξηθεί, οι Σχολικές Εφορείες σήμερα αντιμετωπίζουν τεράστια ποικιλόμορφα προβλήματα, τα οποία, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού θα πρέπει να μελετήσει σοβαρά έτσι ώστε η διαχείριση των σχολείων να γίνεται με πιο ευέλικτο, δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο.
 
Θα πρέπει να διευκρινιστεί το μέλλον των Εφορειών σαν θεσμός. Ακούγονται σκέψεις για ενσωμάτωση τους στα Δημαρχεία. Επίσης, ακούστηκε και το ενδεχόμενο περαιτέρω συμπλεγματοποίησης τους έτσι ώστε να μην υπάρχουν τόσες πολλές ξεχωριστές Εφορείες. Δυστυχώς, κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ποια θα είναι η εξέλιξη σε αυτό το θέμα. Είναι ένα ερώτημα που πλανάται και αφαιρεί από τις προοπτικές που θα έπρεπε να υπάρχουν.


Θεωρώ ότι έφτασε η ώρα να αρχίσει ένας μεθοδικός διάλογος όλων των εμπλεκομένων, έτσι ώστε να παρθούν οι αναγκαίες στοχευμένες αποφάσεις οι οποίες, είτε θα βελτιώνουν το υφιστάμενο σύστημα παροχής αυτών των υπηρεσιών είτε θα το αλλάξουν ριζικά.

Μιχάλης Κ. Πούρος
Πρόεδρος, Σχολικής Εφορείας Ιδαλίου


Δεν υπάρχουν σχόλια: